hej hej

idag har vi varit hemma mestadels och bara tagit det lugnt och vilat. nu sover lilleman och jag passar på att göra lite nytta.

äntligen hittade jag en kappa

Isac var med mig några timmar på a6 idag där vi köpte lite mat på coop, vi var inne på rean på babyaffärerna men så tjockt med folk att vi rullade ut igen.

Det blev däremot en fin ullkappa som jag länge tittta på nu så den är jag nöjd med, får ta lillens kläder i vanlig dag i veckan istället.

hej svejs

helt vanlig fredag

tänkte nog kila in lite på rean idag och kolla. isac behöver kläder jag vill ha ett par jeans men det lär väl vara smockat med folk som vanligt...

var en runda på a6 igår och ja det var knökafullt kan man lugnt säga.

det är milt väder ute med regn i luften och sisådär en 6 grader varmt vilken julstämning...

isac testar sin fina julklapp en brio gåvagn..........

GOD JUL!!!!

Ja då har man firat jul igen och det har varit trevligt!

Vi var 11 personer hemma hos oss och det var ju nytt för iår att vara här hemma vid jul. vi brukar ju fira på varsitt håll annars. Men nu när vi har Isac så bestämde vi oss för en ny tradition och firar hemma.

Vi åt god mat och blev som vanligt jättemätta, sen kollade vi på Kalle Anka och därefter öppnade vi julklapparna.

Jag fick en hel del fint och isac fick såklart mest. Bl.a en jättefin overall och mössa från pop, en lära gå vagn, leksaker, nappflaska, vagnskylt, bok m.m.

Kattboken jag fick i julklapp smakar mums så all julmat släng dig i väggen kattbok är bäst!

Hej svejs

Då var det morgon igen och bara 3 dagar kvar till tomtens besök, skönt för jag börjar bli klar med det mesta som skulle göras här hemma. Ska bara koka nåt mera julgodis ikväll hade jag tänkt.

ska åka till djuraffären och köpa några nya fiskar med lite senare idag tänkte jag...måste städa resnt i akvariet så även de får julfint hihi =)

lilleman är go och glad som vanligt...image53

Julstök

vi städar idag isac och jag och så har vi varit på promenad nere i samhället och då sov lilleman så gott i vagnen.

ska julpynta det sista idag med och duka julbordet så det är klart tills på måndag.

ikväll ska vi in till a6 och träffa en kompis och hjälpa honom att köpa julklapp.

hej svejsimage52

julklappsshoppande

men nu är jag äntligen f'rdig med alla klappar. tur liulleman är så snäll att han satt fint i sin vagn och bara kollade med stora ögon när jag länsade kontot haha....

imorn blir en betydligt lugnare dag med julgodisbak och lite städning..

förresten var på bvc idag isac är nu 69 cm lång och väger 7850 gram...

hej hej alla bloggare...................

besök i skolan

i dag har jag och isac varit på besök på min skola där jag jobbade i våras. vad roligt det var att träffa alla barn och fröknar, längtar tillbaka till dem =(.

men vem ska då ta hand om isac? jag får ta med honom till skolan.

de var så gulliga barnen på gullvivan och jag blev bjuden på både kaffe och kakor. en bra barnvakt fick jag med, en tjej i förskoleklassen som både matade och höll isac åt mig.

här kommer en liten tomteisacimage50

julklappsletande

idag har lillmannen och jag var it på stan och hittat lite julklappar. men usch vad mycket folk det var överallt.

ingen vidare jul ute det är ju 5 grader varmt och snöfritt, men det gör mig inget gillar inte snö och kyla iallafall.

ikväll har vi slagit in julklapparna och så har jag bakat en saffranskaka tills julafton.

hej dåimage49 badkillen

äntligen hemma............

flygresan gick bra hem fast den var rätt seg med mellanlandning i arabemiraten. Isac sov flera timmar och det gjorde ju susen.

annars var det bra i krabi och i thailand när vi väl var på plats kanske gick det så bra tack vare vädret som inte var så varmt, det var lite mulet och regn nästan varje dag men ganska behagligt iaf.

vi var ute på några öar en dag, låg vid pollen några dar och var runt och åt gott och shoppade i de olika små byarna.

det är en trevligt land med trevligt folk och allt finns att handla till bra priser ju.....

image48 läser med pappa på flyget

hemsk flygresa

Det var ingen bra start pa resan till Thailand, flyget forsenat med ett dyng sa vi har ju missat tid har nere och sa blev jag sjuk och kraktes och yrade mera an halva flygresan ner. troligen matforgiftad pa kastrup for alla i sallskapet akte dit sen mer eller mindre. Men isac matt toppen hela tiden som tur ar. hotellet ar bra med och att bada i poolen har varit toppen tycker isac.

vadret ar inte bra det heller bara regn och moln hela tiden. men vi har kunnat ga lite pa stan idag och sa har vi unnat oss lite massage.

pappa och isac vantade talomodigt utanfor.

inte sa latt med vagn overallt dar vi varit men ja det har gatt da ju vagnen ar latt att lyfta, sa vi har akt taxi med den pa flaket och vi har tagit den med in i affarer och restauranger.

de alskar barn har nere marks, alla vill halsa och prata med isa men det ar bara kul ju.

hoppas pa lute badvader imorn.

hej daimage47

bada i poolen var kul tyckte isac

Thailand nästa.....

Jaha så bär det då av till Thailand imorn med hela familjen. vi flyger inte förrän sent på kvällen så vi kan ta det lugnt imorn.

Vi packar det sista imorn och kör neråt lund till kompisarna så tar vi sen tåget över till kastrup.

Ska bli skönt med en veckas avkoppling!

hej svejs

Julskyltning

Då var det då dax för årets julskyltning och vi var i nässjö med farmor och gick runt lite. vi tog en massa lotter men vann inget tyvärr. Köpte lite smått och gott. vi drack bl.a glögg och åt pepparkakor.

Det regnade och var trist väder men hellre det än snö det gillar jag inte.

Imorn ska vi packa inför stundande resa.

isac leker med sin gosekanin